Układ napędowy samochodu Polski FIAT 125P

tmp61a6-5Układ napędowy samochodu Polski FIAT 125P z silnikiem z przodu i napędem tylnych kół zapewnia równomierniejszy, niż w samochodach ze zgrupowanym napędem, rozkład obciążeń osi przedniej i tylnej. Uzyskuje się dzięki temu dobre i prawie nie zmieniające się właściwości jezdne za równo z częściowym, jak i pełnym obciążeniem, a ponadto obsługi i naprawy są często łatwiejsze, mniej pracochłonne i tańsze, niż w układach ze zgrupowanym zespołem napędowym (w przedniej lub tylnej części samochodu).
•    Przewożenie bagażu nie powinno sprawiać kłopotów, gdyż poza bagażnikiem są do dyspozycji półka z prawej strony, mała półka z lewej strony, schowek zamykany pokrywą w tablicy rozdzielczej oraz schowek na osłonie skrzynki biegów. Do przewożenia bagażu o dużych wymiarach, nie mieszczącego się w bagażniku, można stosować bagażnik dachowy. Dopuszczalne obciążenie tego bagażnika wynosi 50 kg.
Odmiana Kombi ze zmienionym tyłem nadwozia zapewnia znacznie większe możliwości przewożenia bagażu o dużych wymiarach. W wersji tej bowiem tylne drzwi ułatwiają załadowanie, a poduszka i oparcie siedzenia tylnego dają się odchylać do przodu w celu zwiększenia przestrzeni bagażowej.

Mimo niewątpliwie większej uniwersalności odmiany Kombi, wada jej jest nie oddzielona przestrzeń bagażowa od pasażerskiej, co utrudnia w Arielu przypadkach (np. wożenie części zapasowych) utrzymanie estetycznego wyglądu wnętrza. Ponadto w wersji tej, ze względu na brak ścianki oddzielającej bagażnik, hałaśliwość we wnętrzu samochodu jest większa wskutek przenikania szumów od tylnego mostu i kół.

•    Widoczność z miejsca kierowcy do przodu i do tyłu jest dobra. Widzi się dokładnie naroża nadwozia i drogę już w stosunkowo bliskiej odległości przed pojazdem.

Widoczność do tyłu w samochodzie Kombi jest gorsza, ponieważ dolna krawędź tylnego okna jest dość wysoko położona i skrajne punkty nadwozia są niewidoczne. Ponadto szyba tylna łatwiej ulega zabrudzeniu. Uwzględniając jednak, że tył samochodu wystaje za dolną krawędź szyby na około 20 cm i utrzymując przejrzystość szyby za pomocą wycieraczki ze spryskiwaczem i elektrycznego ogrzewania szyby (odraszanie), manewrowanie samochodem Kombi nie powinno sprawiać kłopotów tym bardziej, że do dyspozycji są jeszcze dwa zewnętrzne lusterka wsteczne.